Lyssnafunktion för webbplatsenLyssna  | 
Om örnsköldsviks kommun - lättläst
Teletal  |
jordglob
|  Anpassa  | Om webbplatsen  |  A-Ö
Örnsköldsviks kommun
Örnsköldsvik Örnsköldsvik
Bokmärkena sparas med hjälp av en cookie på din dator. Skapa genväg till din sida genom att klicka på Bokmärk denna sida. Ta bort genom att klicka på krysset. Du kan lagra upp till fem bokmärken.
Mina bokmärken

Förskola och fritidshem

Kommunen ser till att det finns barnomsorg.
Barnomsorg betyder att någon tar hand om barnen
när  föräldrarna arbetar eller studerar.
 
Förskola är en sorts barnomsorg.
På förskolan får barnen leka med andra barn.
Barnen  får också lära sig något.
Förskolan är till för barn mellan 1 och 5 år.

Familjedaghem är en annan sorts barnomsorg.
Då är barnen hemma hos en vuxen.

Skolbarn kan få gå till ett fritidshem efter skolan.

Föräldrarna betalar
för att barnen ska få gå på förskola eller fritidshem.

Vill du söka plats för ditt barn
på en förskola eller ett fritidshem
ska du kontakta en barnomsorgsassistent.

Barnomsorgsassistenterna har ansvar för olika områden.
Bor du på någon av orterna i listan nedanför
Gene
Domsjö
Sund
Hörnett
då ska du ringa telefon 0660 — 26 50 44.

 
Bor du på någon av de här orterna
Centrala Örnsköldsvik
Järved
Bonäset
Husum
Idbyn
Banafjäl
Björn
Gideå
Hemling
Trehörningsjö
då ska du ringa telefon 0660 — 26 51 55.

Bor du på någon av de här orterna
Bjästa
Köpmanholmen
Sidensjö
Gullänget
Skärpe
Arnäsvall
Gimåt
Högland
då ska du ringa telefon 0660 — 26 52 83.

 
Bor du på någon av de här orterna
Själevad
Överhörnäs
Billsta
Haffsta
Myckling
Bredbyn
Mellansel
Norrflärke
Skorped
Gottne
Solberg
då ska du ringa telefon 0660 — 26 52 67.

Sidinformation
Publicerad 2010-10-11 av
Elisabeth Bårman
Kontakta Örnsköldsviks Kommun
Växel
0660-88 000
Adress
Nygatan 16
891 88 Örnsköldsvik