Lyssnafunktion för webbplatsenLyssna  | 
Om örnsköldsviks kommun - lättläst
Teletal  |
jordglob
|  Anpassa  | Om webbplatsen  |  A-Ö
Örnsköldsviks kommun
Örnsköldsvik Örnsköldsvik
Bokmärkena sparas med hjälp av en cookie på din dator. Skapa genväg till din sida genom att klicka på Bokmärk denna sida. Ta bort genom att klicka på krysset. Du kan lagra upp till fem bokmärken.
Mina bokmärken

Sandning

På vintern kan det bli halt utanför ditt hus.
Då kan du hämta sand för att sanda.
 
Bor du i centrala Örnsköldsvik
kan du hämta sand vid Skyttis ishall.

Du som bor i Bjästa
kan hämta sand bakom bensinmacken Frendo

Du som bor i Mellansel kan hämta sand
om du åker 200 meter in efter Brandkälsvägen.

Du som bor i Husum
kan hämta sand vid Mivas förråd på Fabriksvägen

Du som bor i Bredbyn
kan hämta sand vid Mivas förråd på Fannbyvägen

Du som bor i Björna
kan hämta sand vid Mivas förråd på Järnvägsgatan

Du som bor i Långviksmon
kan hämta sand vid Svevias kontor på Orrvägen.
Grinden är öppen mellan klockan 7 och klockan 16.

Du får ta två hinkar sand varje gång.

Sidinformation
Publicerad 2011-12-08 av
Elisabeth Bårman
Kontakta Örnsköldsviks Kommun
Växel
0660-88 000
Adress
Nygatan 16
891 88 Örnsköldsvik